Українським водіям варто тримати вухо гостро: паливний ринок готується до струсу, і йдеться не про міфи, а про цілком реальні ризики.
З 1 жовтня Україна розпочне ретельну перевірку індійського дизеля — того самого, який частково виготовляється з російської нафти.
Під прицілом можуть опинитися і постачання з румунського порту Констанца. Здавалося б, бюрократія, але ці кроки здатні запустити ланцюгову реакцію над ринком пального.
За словами засновника групи компаній Prime та паливного експерта Дмитра Леушкіна, індійський дизель — не той головний біль, який обвалить ціни: «Ринок достатньо забезпечений, щоб перекрити ці обсяги». Але санкції проти палива з Констанци можуть обернутися «легким дефіцитом» — і це вже сигнал тривоги.
"Якщо швидко не зможемо законтрактувати паливо, доведеться буквально братися за Orlen та Hellenic Petroleum. Це спровокує ажіотаж і націнку до півтора гривень за літр" , - попереджає експерт.
Король Чарльз підколов Меланію Трамп через капелюх-НЛО: реакція першої леді США розсмішила всіх
Кошачий гангстер: у Таїланді кішку арештували за напад на поліцію
Чому не можна садити яблуню на старе місце: правда, яка врятує ваш садок
Мінімальна зарплата на межі: що буде з доходами українців до кінця 2025 року
Проблему ускладнює залежність Європи від російської нафти. Україна, нагадав Леушкін, отримує до чверті палива, виробленого саме із цієї сировини. Якщо Європа, під тиском США та Дональда Трампа, вирішить остаточно перекрити російські потоки, українцям доведеться орієнтуватися на ціни польського Orlen та грецької Hellenic Petroleum — а це плюс 50 копійок–1 гривня за літр.
Але головний виклик навіть не в ціні, а в доступності: вільних ресурсів у Європі майже немає. ЄС може дати Угорщині та Словаччині перехідний період або відкласти повну заборону до 2026 року, але ринок уже «нервує».
Леушкін резюмує жорстко: "Якщо хочемо санкцій проти країни-агресора, доведеться платити. Без власного нафтовидобування та переробки інакше бути не може".
Що це означає для водіїв
Поки що прогнози обережні, але паливні компанії готуються до зростання цін. Якщо Європа різко закрутить крани, українські АЗС можуть зустріти зиму з дефіцитом та цінами, які вже нікого не потішать.
Читайте також:
Водії, готуйтеся: як зміняться ціни на бензин, дизель та автогаз на АЗС.
Бензин не рветься: у НБУ розповіли, чого чекати водіям на АЗС до кінця року.